الانتقال إلى المحتوى الرئيسي

أساسيات التسويق


جامعة المنصورة

About Marketing Fundamentals Course

The Marketing Fundamental course generally aims to acquire and develop marketing knowledge and skills for the company's employees.

The target audience:

1. The Board of Directors of the organization.
2. The directors of the organization.
3. Personnel within the organization.
4. Each of the nature of his work is directly or indirectly related to the workforce in the organization

The aim of the course:

This content aims to identify:

1. Basic concepts in marketing.
2. Marketing Environment.
3. Marketing mix.
4. Product.
5. Boston Model.
6. Marketing Strategies.
7. Pricing.
8. Distribution.
9. Promotion.
10. Promotion mix.
11. Consumer behaviour.

Course Staff

Marketing and Business Management Consultant

Course Staff Image #1

Dr. Ahmed Bahrez

lecturer of Business Administration - Horus University

•Department of Business Administration at the Higher Institute of Marketing, Commerce and Information Systems by Ministerial work decision no. 5561.
•Giving lectures in the following subjects (Marketing Principles - organizational behavior - advertising and public relations – marketing services - Marketing Research - International Business Management - Marketing Communications - Marketing and E-Commerce – Financial Managing - Graduation project).
•Controlling and supervising the final exams for the first and second semesters.

Supervision of Standard 10 in academic quality | from 2021 - until now

•Supervision of Scientific research Standard and scientific activities (Standard 10 - Scientific Research and Scientific Activities).

حول دورة على أسس علم التسويق للشركات والمصانع:

تهدف دورة على أسس علم التسويق للشركات والمصانع بشكلٍ عام إلى إكساب وتنمية معارف ومهارات التسويق للعامليين في الشركة.

الفئة المستهدفة:

1. مجلس ادارة المنظمة.
2. مدراء المنظمة.
3. العاملين داخل المنظمة.
4. كل من طبيعة عمله لها علاقة بشكل مباشر أو غير مباشر بالقوى العاملة في المنظمة.

الهدف من دورة أسس علم التسويق للشركات والمصانع:

يهدف هذا المحتوى إلى التعرف على:

1. المفاهيم الأساسية فى علم التسويق.
2. البيئة التسويقية.
3. المزيج التسويقي.
4. المنتج.
5. نموذج بوسطن.
6. الاستراتيجيات التسويقية.
7. التسعير.
8. التوزيع.
9. الترويج.
10. المزيج الترويج.
11. سلوك المستهلك.

تحت اشراف فريق عمل منصة معارف

المحاضر

استشاري التسويق وإدارة الاعمال

Course Staff Image #1

د. أحمد بهريز

مدرس إدارة الأعمال -جامعة حورس

•قسم إدارة الأعمال بالمعهد العالي للتسويق والتجارة ونظم المعلومات بقرار العمل الوزاري رقم 5561.
• محاضر في المواد التالية (مبادئ التسويق - السلوك التنظيمي - الإعلان والعلاقات العامة - خدمات التسويق - بحوث التسويق - إدارة الأعمال الدولية - الاتصالات التسويقية - التسويق والتجارة الإلكترونية - الإدارة المالية - مشروع التخرج).
مشرف على المواصفة 10 في الجودة الأكاديمية | من 2021 - حتى الآن

• الإشراف على البحث العلمي القياسي والأنشطة العلمية (المواصفة 10 - البحث العلمي والأنشطة العلمية).

Enroll