Skip to main content

Selling Skills


Mansoura University

About Selling Skills Course

Selling Skills course generally aims at acquiring and developing sales knowledge and skills (for those working in selling the company's products).

The target audience:

1. The organization's board of directors.
2. Managers of the organization.
3. Those employed in selling the company's products.
4. Each of the nature of his work is directly or indirectly related to selling the company's products.

The aim of the course:

This content aims to identify:

1. Introduction to sales.
2. Customer styles.
4. Sales representative.
5. The basics of selling.
6. The purchase process.
7. The sales visit.
8. Client objection.
9. Sales reports.
10. Stages of preparing and writing reports.
11. Sales strategies.
12. Steps to achieve the sales strategy.
13. Attracting customers.
14. Maximize your profits.

Course Staff

Marketing and Business Management Consultant

Course Staff Image #1

Dr. Ahmed Bahrez

lecturer of Business Administration - Horus University

•Department of Business Administration at the Higher Institute of Marketing, Commerce and Information Systems by Ministerial work decision no. 5561.
•Giving lectures in the following subjects (Marketing Principles - organizational behavior - advertising and public relations – marketing services - Marketing Research - International Business Management - Marketing Communications - Marketing and E-Commerce – Financial Managing - Graduation project).
•Controlling and supervising the final exams for the first and second semesters.

Supervision of Standard 10 in academic quality | from 2021 - until now

•Supervision of Scientific research Standard and scientific activities (Standard 10 - Scientific Research and Scientific Activities).

حول دورة مهارات البيع:

تهدف دورةمهارات البيع بشكلٍ عام إلى إكساب وتنمية معارف ومهارات البيع (للعامليين في بيع منتجات الشركة).

الفئة المستهدفة:

1. مجلس ادارة المنظمة.
2. مدراء المنظمة وأفراد فريق ادارة الموارد البشرية.
3. العاملين داخل المنظمة.
4. كل من طبيعة عمله لها علاقة بشكل مباشر أو غير مباشر بالقوى العاملة في المنظمة.

الهدف من دورة مهارات التواصل الفعال للشركات والمنظمات:

يهدف هذا المحتوى إلى التعرف على:

1. مقدمة عن المبيعات.
2. أنماط العملاء.
3. مندوب البيع.
4. أساسيات البيع.
5. عملية الشراء.
6. الزيارة البيعية.
7. اعتراض العميل.
8. التقارير البيعية.
9. مراحل اعداد وكتابة التقارير.
10. استرتيجيات المبيعات.
11. خطوات تحقيق استراتيجية المبيعات.
12. جذب العملاء.
13. تعظيم أرباحك.

تحت اشراف فريق عمل منصة معارف

المحاضر

استشاري التسويق وإدارة الاعمال

Course Staff Image #1

د. أحمد بهريز

مدرس إدارة الأعمال - جامعة حورس

•قسم إدارة الأعمال بالمعهد العالي للتسويق والتجارة ونظم المعلومات بقرار العمل الوزاري رقم 5561.
• محاضر في المواد التالية (مبادئ التسويق - السلوك التنظيمي - الإعلان والعلاقات العامة - خدمات التسويق - بحوث التسويق - إدارة الأعمال الدولية - الاتصالات التسويقية - التسويق والتجارة الإلكترونية - الإدارة المالية - مشروع التخرج).
مشرف على المواصفة 10 في الجودة الأكاديمية | من 2021 - حتى الآن

• الإشراف على البحث العلمي القياسي والأنشطة العلمية (المواصفة 10 - البحث العلمي والأنشطة العلمية).

Enroll